Prowadzisz firmę? A może dopiero rozpoczynasz swoją przygodę w tej dziedzinie? Jedno jest pewne – na pewnym etapie jej rozwijania będziesz musiał zagłębić się w tematykę związaną z szeroko pojętym marketingiem internetowym. Znajomość podstawowych narzędzi i kanałów marketingowych to podstawa. Dzisiaj przyjrzymy się tekstom, które bardzo często można spotkać w internecie. Czym są teksty SEO? Czy pisanie artykułów sponsorowanych ma sens? Kto zajmuje się tworzeniem tego typu treści? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule!
Teksty SEO – czym są?
Wiele osób zastanawia się, czym tak naprawdę są teksty SEO. Tego typu treści mają kluczowy wpływ na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce. Dobry tekst SEO powinien spełniać dwie funkcje – z jednej strony ma być przyjazny użytkownikom, z drugiej zaś musi uwzględniać wytyczne algorytmów Google’a. Kluczową kwestią dla jego skuteczności są zarówno jakość tekstu, jego unikalność, jak i zgodność z zasadami SEO.
Pisanie artykułów SEO wcale nie jest takie proste!
Dopasowanie do wymagań algorytmów wyszukiwarek przy zachowaniu wysokiej jakości – to kluczowa cecha tego typu tekstów. Każdy z artykułów powinien zawierać także kilka innych elementów. Prawidłowo skonstruowany tekst musi mieć odpowiednio dobrane słowa kluczowe, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz odpowiednią strukturę (tytuł, nagłówki, meta description). Istotne jest także miejsce jego publikacji.
Publikacja tekstów SEO – jakie przynosi korzyści?
W wysokiej jakości teksty SEO z pewnością warto zainwestować. Ich publikacja na firmowym blogu czy w zewnętrznym serwisie może sprawić, że wśród odbiorców wzrośnie świadomość twojej marki. Inne korzyści płynące z publikacji tego typu treści to:
- skuteczne zwiększenie konwersji, a także sprzedaży,
- pozyskanie nowych klientów i poszerzenie zasięgów,
- reklama konkretnych produktów lub usług,
- zwiększenie widoczności witryny w sieci.
Rodzaje tekstów SEO
Jak pisanie artykułów może wpływać na twój biznes? W dużej mierze wszystko zależy od tego, jakie treści publikujesz. Teksty SEO można podzielić na kilka rodzajów. Podstawowe teksty SEO to m.in.: artykuły blogowe, teksty zapleczowe, opisy produktów i kategorii dla sklepów internetowych oraz artykuły sponsorowane.
Każdy z nich powinien mieć odpowiednią strukturę. Podczas ich tworzenia nie można zapominać o stosowaniu nagłówków, linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym, a także słowach kluczowych wplecionych w treść.
Czy potrzebny mi copywriter?
Pewnie na tym etapie zastanawiasz się, czy poradzisz sobie z samodzielnym pisaniem tekstów na potrzeby firmy? I zapewne już teraz masz wątpliwości… Jak pewnie zauważyłeś, tworzenie tekstów SEO, zwłaszcza tych o wysokiej jakości, nie jest wcale takie proste. Z pomocą przychodzą jednak profesjonalne agencje marketingowe i copywriterzy-freelancerzy.
Copywriter to osoba, która na co dzień zajmuje się tworzeniem tekstów marketingowych. Wybierając copwitera do współpracy, warto poznać jego portfolio, a także dowiedzieć się, jakie branże są jego specjalnością. Inwestycja w profesjonalny tekst z pewnością się zwróci. Stanie się także sposobem na oszczędność czasu, gdy – mimo umiejętności – nie mamy przestrzeni, aby poświęcić się tworzeniu treści samodzielnie.