W wyszukiwarce Google pojawiają się miliardy zapytań dziennie. Użytkownicy szukają odpowiedzi na pytania lub chcą znaleźć dopasowane do swoich potrzeb produkty bądź usługi. Jeśli masz stronę internetową i przedstawiasz na niej swoją ofertę, na pewno zależy Ci na wysokiej pozycji witryny w wyszukiwarce. Aby dowiedzieć się, jak sprawdzić miejsce strony w wynikach wyszukiwania, zapoznaj się z poniższym artykułem.
Czym jest pozycja firmy w Google?
Pozycja w wyszukiwarce oznacza miejsce, na którym znajduje się dana witryna po wpisaniu konkretnej frazy kluczowej. Ta lista rezultatów nazywana jest SERP (ang. Search Engine Results Page).
Wśród wyników wyszukiwania w Google mogą znaleźć się zarówno organiczne rezultaty, jak i płatne reklamy. W zależności od danej frazy pojawią się też wiadomości z serwisów informacyjnych, grafiki, filmy, mapy Google i produkty.
Trzeba pamiętać, że o miejscu witryny w wynikach wyszukiwania decyduje algorytm Google, który ze względu na regularne aktualizacje może przyczynić się do obniżenia pozycji strony w rezultatach wyszukiwania.
Gdzie sprawdzić, czy strona jest zaindeksowana?
Przed sprawdzeniem miejsca witryny w wynikach wyszukiwania należy dowiedzieć się, czy Google ją zaindeksowało. Indeksowanie polega na dodaniu stron internetowych do indeksu Google poprzez roboty indeksujące. Analizują one witryny, biorąc pod uwagę występujące na nich frazy kluczowe, linki kierujące do innych stron, a także inne materiały, takie jak grafiki, zdjęcia, filmy i pliki audio. Indeksacja trwa czasem nawet wiele tygodni. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.
To, czy strona została zaindeksowana, sprawdzisz za pomocą narzędzia Google Search Console, które przyda się również podczas monitorowania pozycji w wynikach wyszukiwania. Możesz też wpisać w wyszukiwarkę „site:nazwamojejstrony.pl”. Jeżeli zobaczysz wówczas w rezultatach wyszukiwania linki prowadzące do swojej strony, indeksowanie zostało zakończone.
W jaki sposób sprawdzić widoczność strony w Google?
Przede wszystkim niezbyt dobrym pomysłem na sprawdzenie pozycji witryny w wyszukiwarce jest ręczne wpisywanie adresu w Google. Ten sposób nie tylko pochłania sporo czasu, lecz także nie pokazuje obiektywnych wyników. Wyszukiwarka podczas wyświetlania rezultatów opiera się bowiem m.in. na historii wyszukiwań danego użytkownika.
Aby sprawdzić efekty pozycjonowania strony, możesz skorzystać z Google Search Console. Jest to darmowe narzędzie umożliwiające śledzenie pozycji witryny w rezultatach wyszukiwania. Do dodania witryny do Google Search Console niezbędne jest zalogowanie się do swojego konta Google. Omawiane narzędzie ułatwi pozycjonowanie strony na wybrane frazy kluczowe. Używając Google Search Console, sprawdzisz:
- czy witryna została zaindeksowana,
- jakie frazy kluczowe i na których pozycjach znajdują się w wynikach wyszukiwania,
- błędy występujące w witrynie,
- problemy związane z bezpieczeństwem strony,
- linki występujące na zewnętrznych witrynach i kierujące do Twojej strony,
- jakie frazy wpisują użytkownicy trafiający na Twoją witrynę,
- które podstrony są najchętniej odwiedzane przez użytkowników.
Jak widać, Google Search Console oferuje właścicielowi witryny całkiem sporo możliwości. Nie musisz więc ograniczać się do weryfikacji pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Na sprawdzenie i monitorowanie pozycji witryny w wyszukiwarce pozwalają również płatne narzędzia, takie jak Senuto, które umożliwia sprawdzenie pozycji witryny na konkretne frazy kluczowe i porównanie widoczności swojego serwisu do widoczności konkurencji, a także Semstorm, z pomocą którego przeprowadzisz audyt strony i zaplanujesz publikację treści.
Jeżeli szukasz agencji marketingowej, która zajmie się pozycjonowaniem strony internetowej w Lublinie lub poza nim, zobacz ofertę IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie. Zanim zlecisz działania SEO specjalistom, możesz skorzystać z przedstawionych w artykule porad i samodzielnie sprawdzić miejsce swojej witryny w rezultatach wyszukiwania.