We współczesnym świecie opartym na e-commerce działania reklamowe wyglądają zupełnie inaczej. Znane dotychczas billboardy czy inne reklamy zewnętrzne nie mają w sieci racji bytu, dlatego przedsiębiorcy są zmuszeni do poszukiwania nowych, lepszych rozwiązań, które zwiększą ich popularność w internecie. A jest o co walczyć. Sieć otwiera szereg nowych możliwości przed każdym właścicielem małej, średniej i dużej firmy, takich jak możliwość osiągnięcia dużych zysków i brak rejonizacji. Ponadto istotne jest także to, że własną stronę można założyć w zasadzie za darmo, a także nie trzeba zatrudniać osób do obsługi bezpośredniej i wydawać dużych funduszy na wynajem punktu stacjonarnego. Pozycjonowaniem stron zajmują się wyłącznie specjaliści. Warto skorzystać z ich usług.
Wpływ pozycjonowania stron na branżę e-commerce
Pozycjonowanie jest uznawane za najważniejsze i najbardziej efektywne działanie w sieci, które nie ma sobie równych. Tak też jest w rzeczywistości. W działaniach tych chodzi o podniesienie pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google, której polscy internauci używają do przeszukiwania sieci w precyzyjny i szybki sposób. W jej zasobach znajdziemy praktycznie każdą witrynę – od prywatnych blogów, poprzez portfolio artystów, portale informacyjne, aż na sklepach kończąc. Dla klientów oznacza to jedno – możliwość zakupu praktycznie każdego produktu, w tym także tych niszowych i rzadkich. Internauci po wpisaniu zapytania w pole oczekują uzyskania na nie szybkiej odpowiedzi, dlatego z reguły znajdują ją już na pierwszej stronie wyników. Oznacza to, że warto się na niej znaleźć.
Trzy etapy pozycjonowania stron
Pozycjonowaniem stron nazywamy wieloetapowy proces, który dzieli się na trzy istotne części. Pierwszą jest audyt SEO. To etap szczególnie istotny w kwestii planowania, gdyż służy do analizy całej strony WWW i jej dostosowania do algorytmu wyszukiwarki Google. W drugim etapie on-site należy zmodyfikować kod źródłowy witryny, aby spełnił wszelkie oczekiwania algorytmu, podczas gdy w trzecim etapie off-site trzeba zadbać o zbudowanie jak największej bazy back linków.
Jakie firmy zajmują się pozycjonowaniem stron?
Pozycjonowaniem stron zajmują się z reguły wyspecjalizowane firmy, znane w sieci jako agencje SEO, które powstały wyłącznie w celu realizacji tych właśnie usług. Zatrudnieni tam specjaliści, tacy jak copywriterzy, programiści i pozycjonerzy, wspólnie realizują wszelkie założenia i opracowują dalsze strategie. Co to oznacza dla przedsiębiorcy? Duże prawdopodobieństwo powodzenia i osiągnięcia znakomitych efektów.
Cena i koszty dodatkowe związane z pozycjonowaniem stron
Usługi związane z pozycjonowaniem stron nie należą do zbyt kosztownych, w niektórych przypadkach mogą jednak dość mocno nadwyrężyć budżet firmowy. Niszowe frazy kluczowe są dość nisko wycenione, przez co ich wypozycjonowanie jest znacznie tańsze niż w przypadku, gdy chcemy podnieść pozycję konkurencyjnego słowa kluczowego. Wówczas koszty rosną diametralnie, a wraz z nimi także czas pracy.